Wyzwania związane z Antyspam w NGFW

Większość firm polega na poczcie elektronicznej, aby wykonać swoją pracę. Jednak, tak jak ważna jest ona dla procesów biznesowych, tak według źródeł branżowych ponad 50% wszystkich wiadomości e-mail w 2020 roku stanowił spam, czyli masowo wysyłane, niechciane wiadomości.

1.Problem z pocztą spamową

Cyberprzestępcy korzystają ze spamu, ponieważ jest on tani, skuteczny i na tyle skuteczny, że jest lukratywny – świadczy o tym 300 miliardów wiadomości spamowych (i liczba ta rośnie) wysyłanych każdego roku. Podczas gdy niektóre wiadomości spamowe mogą po prostu zmniejszać produktywność pracowników, cały spam ma potencjał phishingu, oprogramowania ransomware, wirusów i innych złośliwych działań.

Spam stał się krytycznym wektorem ataków sieciowych, a tym samym kluczowym problemem dla administratorów sieci. Pracownik, który wejdzie w interakcję z wiadomością spamową, może doprowadzić do przejęcia jednego lub więcej kont, eksfiltracji danych lub innego podobnie poważnego rezultatu. Ponadto, podobnie jak inni twórcy szkodliwego oprogramowania, spamerzy nieustannie dostosowują się i ewoluują, aby uniknąć wykrycia i zwiększyć skuteczność.

Innym problemem jest spam wychodzący. Spamerzy często wykorzystują do swoich działań botnety, a komputer firmowy może zostać skompromitowany i zacząć rozsyłać spam za pośrednictwem domeny korporacyjnej. Może to zaszkodzić reputacji domeny firmowej, co może mieć poważne konsekwencje, takie jak blokowanie wiadomości e-mail z domeny firmowej, a w konsekwencji odrzucanie prawdziwych wiadomości. Ponadto, wychodzący spam może naruszać zgodność z przepisami, przenosić poufne dane i wiele więcej.

Serwery pocztowe, czy to w siedzibie firmy, czy w chmurze, oferują szereg środków antyspamowych, takich jak filtrowanie treści, pułapki spamowe i inne. Każda z tych technik ma swoje mocne i słabe strony. Nawet jeśli antyspam oparty na serwerze może wykorzystywać wiele różnych technik, to jednak pod względem funkcjonalnym jest to nadal pojedyncza warstwa obrony przed spamem.

2.Antyspam na obrzeżach sieci

Zapory sieciowe nowej generacji (NGFW) są bronią, którą administratorzy wybierają do zapewnienia solidnej ochrony na granicy sieci. Wykorzystując różnorodne techniki i technologie, sprawdzają one ruch przychodzący i wychodzący w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania, anomalii i innych wskaźników zagrożeń, a następnie podejmują odpowiednie działania w celu ochrony sieci.

Podstawowe możliwości urządzeń NGFW służą jako wsparcie dla środków antyspamowych w usługach poczty elektronicznej. Dzięki inspekcji całego ruchu, w tym ruchu szyfrowanego protokołem SSL, urządzenia NGFW mogą dokładnie wykrywać i blokować szeroką gamę ataków.

Bardziej zaawansowane urządzenia NGFW, takie jak Hillstone’s A-Series, oferują również funkcje antyspamowe, które są dopracowane i dostrojone do klasyfikacji i zapobiegania zarówno przychodzącemu jak i wychodzącemu spamowi. Wiadomości spamowe są sortowane na cztery kategorie: potwierdzony spam, podejrzany spam, spam masowy oraz ważne wiadomości masowe, niezależnie od języka, formatu czy treści wiadomości, a także działających na protokołach SMTP i POP3.

System antyspamowy Hillstone wykorzystuje inteligentny, oparty na chmurze system zbierania spamu ze strategicznie rozmieszczonymi na całym świecie kolektorami spamu. System ten przetwarza i analizuje miliardy wiadomości e-mail miesięcznie, a następnie koreluje dane w celu zapewnienia wysoce precyzyjnego wykrywania i zapobiegania.

Ponadto, Hillstone wykorzystuje uczenie maszynowe i analizę wzorców w celu zrozumienia wskaźników zagrożenia, które są unikalne dla spamu. Dzięki analizie wzorców, a nie treści, można szybko zidentyfikować i zablokować wzorce struktury, które wskazują na masowe wysyłanie, oraz wzorce dystrybucji, które wskazują na zagrożenia.

Rozwiązanie antyspamowe zawiera również klasyfikację w czasie rzeczywistym z unikalną architekturą aktualizacji typu „pull” (vs. „push”). Ta ciągła aktualizacja pozwala, aby około 75% klasyfikacji spamu było rozwiązywane przez lokalną pamięć podręczną, przyspieszając przepustowość i ogólną wydajność.

3.Warstwowa obrona na każdym etapie zagrożenia

Rozwiązanie antyspamowe Hillstone dla NGFW jest częścią strategii wykrywania i zapobiegania zagrożeniom opartej na pełnym cyklu życia, który można zdefiniować w trzech etapach: Pre-breach, during a breach i post-breach.

Na etapie przed włamaniem, antyspam jest uzupełniany przez system zapobiegania włamaniom, usługi reputacji IP, filtrowanie adresów URL i antywirusy. Technologie te wykrywają lub identyfikują potencjalne zagrożenia, a następnie blokują je, zanim dojdzie do naruszenia.

Antywirus odgrywa również rolę podczas aktywnego naruszenia, wykrywając i blokując znane złośliwe programy dzięki zaawansowanej bazie sygnatur. Piaskownica w chmurze przekierowuje podejrzany ruch do bezpiecznego środowiska wykonawczego, gdzie potencjalne złośliwe treści mogą zostać przeanalizowane, a następnie współpracuje z innymi technologiami w ramach NGFW w celu zapewnienia szybkich środków zaradczych.

Aby wykryć i ograniczyć ryzyko po naruszeniu, funkcja zapobiegania botnetom C&C wykrywa hosty botnetów intranetowych i blokuje je, aby zapobiec dalszym zagrożeniom, takim jak ransomware. Ponadto, StoneShield wykorzystuje uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję do wykrywania i zapobiegania złośliwemu oprogramowaniu oraz anomalnym zachowaniom sieci.

Dzięki warstwowej strategii obrony Hillstone, w tym wykrywania i zapobiegania spamowi, rozwiązania Hillstone mogą wykrywać i eliminować nawet najbardziej wyrafinowane i szybko ewoluujące warianty złośliwego oprogramowania i ransomware na każdym etapie ataku, w tym po jego zakończeniu. Hillstone NGFWs oferują IPS, IP reputation, filtrowanie URL, antywirus, cloud sandboxing, ochronę botnetów C&C oraz inne środki bezpieczeństwa. Dodatkowo, ujednolicony mechanizm wykrywania i analizy zagrożeń koordynuje wszystkie mechanizmy bezpieczeństwa w celu znacznego zwiększenia wydajności przy jednoczesnym zmniejszeniu opóźnień w sieci.

potrzebujesz pomocy w doborze optymalnego rozwiązania napisz do mnie

Mateusz Górny | Firewall Product Manager
email: mateusz.g@zabezpieczenia.it
phone: +48 531 464 002